Algemene Voorwaarden

Hartelijk welkom op de website van www.dansschoenen.be. Wij doen al het mogelijke om de inhoud van deze website zo actueel en correct mogelijk te houden, maar kunnen niet garanderen dat de gegevens op onze site volledig nauwgezet zullen zijn.
Wij houden ons het recht voor ten alle tijden prijswijzigingen en stockwijzigingen door te voeren.

Bereikbaarheid afd. klantenservice
Voor alle mogelijke informatie, vragen of advies, kunt u bij ons terecht als volgt:
Per post of ter plaatse zelf: Dansschoenen Walkiers, Fortstraat 7 A te 2560 Kessel-Statie, België.
Per e-mail: info@dansschoenen.be
U kan ons telefonisch bereiken op 03.480.30.30, ma van 10u tot 17u, di van 19u tot 22u, woe van 10u tot 17u en zat van 12u tot 16u. Als we uw oproep niet kunnen beantwoorden kan u een mailtje sturen naar info@dansschoenen.be en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op met u. Vergeet niet uw telefoonnummer te vermelden in uw mail! Per telefoon kunnen we u zelf sneller en vlotter contacteren.

Producten
Wij kopen onze producten op de Europse markt. Het gaat om merkprodukten die in heel Europa fabrieksgarantie hebben. Wanneer u een bestelling valideert, door een betaalwijze te kiezen, is de koop gesloten (akkoord over koopwaar en prijs). Wij valideren uw bestelling door u de koop mede te delen, middels het sturen van een bevestiging. Als de prijzen na uw bestelling dalen, kunnen wij u in geen geval het verschil terugbetalen, volgens het zakenrecht. Als de prijzen stijgen, kunnen wij u echter ook geen hogere prijs laten betalen.

Bestelling
Nadat u een bestelling via Internet aan ons hebt doorgegeven, is de koopovereenkomst een feit en duidt u aan met onze algemene voorwaarden akkoord te gaan. Wij hebben het recht, zonder opgave van reden, een bestelling te weigeren. De prijzen vermeld op onze website zijn aangeduid in euro en allemaal inclusief BTW en administratiekosten. Wel zijn de prijzen exclusief verzendingskosten. (niet van toepassing bij afhaling ter plaatse) Als u producten ontvangt die u niet besteld heeft, dient u ons binnen de 3 werkdagen na ontvangst te verwittigen.

Levering
1/ Afhaling ter plaatse: u kan kiezen het door u bestelde product af te halen in onze winkel op het volgende adres: Dansschoenen Walkiers, Fortstraat 7 A te 2560 Kessel-Statie. U neemt gewoon telefonisch of per e-mail contact met ons op om een dag en tijdstip af te spreken. Indien de producten bij ons voorradig zijn kan u ze onmiddellijk, na telefonische afspraak, komen afhalen. Indien niet voorradig stellen wij u daar zo snel mogelijk van op de hoogte. Onze aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. Cash, Bancontact of Payconiq. Wij aanvaarden geen cheques.

2/ Levering: het door u gekozen artikel wordt geleverd op het adres zoals het door u werd aangegeven op het elektronisch bestelformulier, zijnde het facturatieadres of het verzendadres. Verzendingskosten tot 2 kg: 6 euro.

Bij levering in een B-post pick-up point: 5 euro. Levering buitenland: 10 euro. Indien het product bij ons in voorraad is, wordt uw bestelling binnen de 24u verzonden (op weekend of wettelijke feestdagen: de eerstvolgende werkdag). Verzending gebeurt door MyParcel via Bpost. Indien het product niet bij ons in voorraad is, wordt u daar zo snel mogelijk van op de hoogte gesteld en kan de levering enkele weken duren. Door onze goede contacten met de fabrikant worden we wel steeds uitzonderlijk snel bediend. Meestal hebben we de levering reeds dezelfde week in huis. Is de geadresseerde niet thuis wanneer de postbode langskomt, dan kan hij of zij telefonisch een tweede aanbieding vragen of het pakket binnen de 14 dagen in het postkantoor/postpunt afhalen.

Betaling
Bancontact/Mister Cash/Kredietkaarten/Belfius Direct Net/KBC betaalknop/ING Home Pay/Sofort Banking/IDeal. U kiest op uw bestelformulier de gewenste betalingswijze. U volgt de instructies die op uw scherm verschijnen en verricht de betaling. Wij geven u een overzicht van uw bestelling. Het geld staat onmiddellijk op onze rekening en indien het product voorradig is sturen wij uw bestelling uiterlijk de volgende werkdag op. Zo niet wordt u verwittigd dat er een
leveringstermijn van enkele dagen of weken kan zijn. Voor de betalingen werken we met Mollie, een Nederlands bedrijf dat internetbetalingen ontvangt en doorstort. Deze betaling op de Nederlandse rekening van Mollie geeft voor u als klant geen extra kosten.

Terugzending
Een klacht dient ons steeds schriftelijk, per post of per e-mail, te bereiken binnen de 14 werkdagen na ontvangst pakket. Wij zullen deze klacht dan zo spoedig mogelijk bewerken. Indien u schoenen aangekocht heeft, kunnen deze steeds geruild worden onder bepaalde voorwaarden.

– Schoenen passen doet u op een tapijt of mat. Niet op vloer.
– U hebt uw schoenen gepast, maar nog niet gebruikt (dus nog niet op de dansvloer geweest). Schoenen die reeds gedragen zijn of waar reeds mee gedanst is worden sowieso niet terug genomen en worden aan u teruggestuurd.
– U stuurt de schoenen in onberispelijke staat in de originele doos terug binnen de 14 dagen na ontvangst. Portkosten zijn door u te betalen. Verstuur via Bpost, de pakjesdienst van Bpost is betrouwbaar. Wijzelf verzenden onze pakjes met MyParcel. MyParcel werkt weer samen met Bpost.
– Wanneer u andere schoenen in de plaats wenst te ontvangen, geeft u op welk ander paar schoenen u wenst geleverd te krijgen. Geef duidelijk op: model, uitvoering, kleur, maat. Wij verzenden het nieuwe paar zo snel mogelijk, meestal binnen de 24u. Portkosten nemen we éénmalig op ons. U kan ook steeds bij ons ter plaatse terecht. In de winkel zelf is er veel keuze en wanneer u twijfelt, is dit een goedkoper alternatief. Kijk op website voor onze openingsuren. U moet ons steeds voorafgaandelijk verwittigen.
– Indien u uw bestelling wenst te annuleren, dan betalen we u binnen de week de aankoopprijs van de schoenen terug. Zodra we de schoenen in onberispelijke staat hebben ontvangen, kan de terugbetaling plaatsvinden. Voor het terugbetalen van reeds betaalde zendingen hebben wij uw rekeningnummer nodig. Dit nummer dient hetzelfde te zijn als het nummer waarmee u de betaling uitvoerde, teneinde fraude uit te schakelen.

Geschillen
Alle geschillen vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken bevoegd voor onze maatschappelijke zetel. Informatie over alternatieve geschillenbeslechting is te vinden via deze link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ doch wij behouden ons het recht voor geschillen uitsluitend aan de rechtbanken voor te leggen.